Paşabahçe Ortaokulu öğrencileri Türkçe öğretmeni Sevilay EŞ ŞENGÜL eşliğinde bir dizi sinema tarihi, animasyon film yapımı ve fotoğraf çalışması gerçekleştirdi. Çalışmanın sürecinde sinema ve hareketli görüntünün tarihsel arka planına da vurgu yapıldı. 19. yy boyunca bilim insanlarının odaklandığı “saniyede 16 resmin ardışık izlenmesiyle görüntünün hareketlendiği” kuralının keşfini birlikte yeniden yaptılar. Bu doğrultuda hareketli görüntünün felsefesini ve oluşumunu kavramak ve görmenin sürekliliği kuralını pekiştirmek hedeflendi. Dönemin optik ve felsefi oyuncakları olan “zeotrop” ve “thaumatrop” gibi oyuncaklar yapıldı. Öğrencilerimiz öğretmenleriyle fotoğraf çekim tekniklerini inceleyip uygulamalı fotoğraf çekim gezileri düzenledi. Öğrenciler, sinemanın keşfine doğru giden bu tarihsel süreçte görsel ürünlerin ortaya çıkışına tanıklık ettiler.
Çalışmanın ilerleyen aşaması öğrencilerimizin çekecekleri animasyon filmlerin hikayelerini yazmalarıydı. Öğrencilerimiz duygu, düşünce ve zihinlerinden geçen hikayeleri önce yazıp, ardından senaryolaştırdılar. Senaryoların, tıpkı film yapım süreçlerinde olduğu gibi, hikaye haritaları (storyboard) oluşturuldu. Öğretmenimiz ve öğrencilerimiz bu senaryoların kare kare fotoğraflarını çekip, hareketlendirerek animasyon filmler hazırladılar. Caretta carettaların kirlilik sebebiyle denizlerde yaşadıkları sorunlardan, bir balıkçının ağından dostlarını kurtaran balıklara, kendisinden korkulan kocaman devin yardımseverliğine tanıklık ettiğimiz; dost canlısı, yardımsever, çevreye duyarlı filmler bunlar.Önümüzdeki günlerde gösterimleri yapılacak olan filmlerimizin “gezici film” olarak Beykoz’daki ilçe okullarındaki öğrencilerle buluşması da projenin diğer adımlarından biri.